گواهينامه HALAL حلال

مشاوره ، پياده سازي و اخذ سيستم هاي مديريتي ISO

گواهينامه HALAL حلال

۴۲۰ بازديد

 استاندارد (نشان) حلال

دين حنيف اسلام به عنوان آخرين و كامل ترين رسالت الهي، با تأسيس نظام مستقل انديشگي در صحنه حيات انساني ظاهر شد و با فرهنگي بالنده، نظامي نوين در عرصه زندگي فكري و اجتماعي انسانها پديد آورد و امروز دين برگزيده يك سوم مردم جهان است.

 

در تعاليم اسلامي به دنبال كردن يك رژيم غذايي سالم به مفهوم آنچه كه انسان مجاز به مصرف آن است توجه ويژه ايي شده است. در واقع اسلام از مسلمانان مي خواهد قوانين را در مورد غذا ، نوشيدن و ذبح حيوانات رعايت نمايند. در دين مبين اسلام مواد غذايي مجاز هستند كه حلال باشند. حلال ، يك واژة عربي است و براساس قرآن و تعليمات دين اسلام به مواد غذايي اطلاق مي شود كه براي مصرف همة انسان ها مناسب است.

 

جامعه اسلامي در طول پانزده قرن، اين نظام مستقل را حفظ نموده و در درون جامعه بشري، زيست خاصي را مطابق اين اصول برآمده ازوحي الهي تنظيم نموده است. اكنون در شرايط جهاني شدن، بايسته است اين معيارها ي حلال در همه  زمينه ها به شكل استاندارد، تدوين و از سوي مراكزي نظارت دائمي شود و كليه محصولات با نشانه خاصي كه امنيت خاطر مصرف كنندگان را تضمين كند، در سطح جهاني عرضه شود و همه توليد كنندگان موظف باشند اين نظارت را پذيرفته و با درج اين نشان بر روي محصولات خود، مصرف كنندگان مسلمان در همه نقاط جهان را امنيت خاطر بخشند.

 

مركز تحقيقات و اطلاع رساني اتاق اسلامي (ICRIC) زير نظر سازمان همكاري هاي اسلامي در راستاي پاسخ به اين نياز در جهان اسلام، به مطالعه و پژوهش در اين زمينه پرداخته و با جمع بندي تجربيات ازفعاليت هاي انجام شده، اقدام به ايجاد " نظام نظارتي بر محصولات حلال (Halal Products) از جمله غذاهاي حلال (Halal Food)  و نيز پژوهش، گسترش، اطلاع رساني و حمايت " در اين زمينه نموده است .

 

لذا سازمان هايي كه در راستاي صنايع غذايي فعاليت مي كنند و تمايل به اخذ گواهينامه حلال را دارند بايستي الزامات اين استاندارد را رعايت نمايند و پس از انجام مراحل قانوني تعريف شده، از طريق مركز تحقيقات واطلاع رساني اتاق اسلامي به نشاني  www.halalworld.ir  اقدام نمايند.

 

اين گواهينامه مانند گواهينامه هاي ايزو نيست و در واقع فقط يك گواهينامه معتبر در كشور هاي اسلامي مي باشد. هرچند كه ورود محصولات داراي اين نشان در كشور هاي غير اسلامي نيز رو به رشد است و مشتريان غير مسلمان نيز تمايل زيادي به مصرف اين مواد غذايي دارند.

 

گروه مهندسين مشاور آريانا با كادري متخصص و مجرب بهترين راهنماي شما در خصوص گرفتن گواهينامه حلال  متناسب با نوع زمينه فعاليت ، نياز واقعي و بودجه تعريف شده خودتان مي باشد.

 

با ما در ارتباط باشيد . . . 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.